Tuesday, July 11, 2017

Gorkhaland is an age old anti-Indian China-Nepal (Communist-Maoist) plan and it’s a threat to India’s security as it’s a first step towards Greater Nepal including Sikkim. Government of India & specially ruling party BJP should consider national interest first than 1-2 odd Loksabha seats for NDA.

Opposing Gorkhaland Movement is not equating it to opposing Hindi/Nepali/Bengali. 

It’s sad that BJP & their trollers (Paid??) are abusing Bengal & Bengalis (also TMC and Mamata Banerjee) day night in the name of Gorkhaland & Indianism. 

Gorkhaland is an age old China & Nepal (communist-Maoists) joint plan and as per their map its start from Gorakhapur & extends up-to Sikkim & Darjeeling!  50% Nepalese migrants & 30% Tibetans.

 
  China lover Nepal's claims on Indian Territory aka "Greater Nepal" include both Sikkim and the so-called Gorkhaland region. 
 
Grand plan-map of Greater Nepal is including Gorkhaland upto Gorakhpur & Sikkim! Darjeeling has Nepalese migrants & Tibetan refugees.

I was telling it since long, we shouldn't fulfil dream of Nepali Maoists & China.
They want #Darjeeling + #Sikkim + #Nepal = #GreaterNepal

Actually China wants to severe India's entire North-eastern region from the Indian mainland by cutting off the Siliguri Corridor / the Chicken's Neck.

And this Gurkhaland / Darjeeling region is situated right within this extremely sensitive Siliguri Corridor or the Chicken's Neck area.

China's Nepali allies are helping their Chinese paymasters in every way possible. India should treat this matter with extreme caution.

Very surprising that Gorkha & Sanghi Parivar finds it very suitable to label Bengalis as a timid community & all are from Bangladesh. 


(Those who doubt Lord Curzon is Nepali or not may see my next pics here)
 
It is done with an agenda with a vested interest, and is it not natural for Bengalis to protest against this agenda?


It must be remembered that during the Freedom Struggle Bengalis & Punjabis had been the major participants/contributors in the historic freedom struggle of India.

Bengal has given the Real Indian Liberator Netaji Subhas Chandra Bose, a Bengali (Tagore) has given the Nation its National Anthem and who can forget another Bengali Bankimchandra gave India Vandemataram.

Even this BJP (Then Janasangha) established by a Bengali.
Also Bengali Sri Ramakrishna Paramhansha & Swami Vivekananda have shown the way to Hindus/Indians.

In the Indian Army there are many Bengali Soldiers protecting our country, some in higher designations, which may also increase if we count it. 
We have given the Indian Army two Army Chiefs & two Air Chiefs. 

The Gorkhas are giving example of Gorkha Soldiers, true they are... But remember they are Rented Soldiers in Indian & British Army. 
Indian Army has also pension office for retired Gorkhas in Nepal.

Jung Samsher Bahadur Rana was also helped British to combact the "Sipahi Bidroho/ Sipoy Mutiny" in 1857, by sending 2 lc Gorkha soldiers.

Jaliwanawala Bag massacre was done by the Gorkhas on the behest of the Gen. Dyer. 

Gorkhas were the most brutal on Indian Freedom fighters.
The Gorkhas still support China if needed (See the photos) & they are also part of the British Army.


The truth is, China is silently supporting this Darjeeling Sikkim Gorkhas/Nepalese to be united. Once done then separate country , then Greater Nepal. 

And in the long run this Greater Nepal will be transformed into North Korea. This will ensure that China has its first line of defense in Indian front.
Remember by enlarge “land” or “sthan” cannot be a state name but a country name. 

So it’s a warning bell to those who forgets or behaves oblivion to the fact given above and abuses their mother land and Bengal & Trinamool plus Mamata Banerjee, they are actually fulfilling Chinese & Nepali Maoist agenda against India by degrading Bengalis, Bengal & India.

Hope my readers will understand the threats and as proves I’m herewith attaching some pictures/screenshots which shows how much Anti-Indian & Pro-Chinese these Gorkhaland supporters are.  

গোর্খাল্যান্ড একটি পুরাতন ভারতবিরোধী চীন নেপাল (কমিউনিস্ট-মাওবাদী) যৌথ পরিকল্পনা এবং এটি ভারতের নিরাপত্তার জন্য বিপদ। কারণ এটি সিকিমসহ বৃহত্তর নেপালের দিকে একটি প্রথম পদক্ষেপ।
ভারত সরকার এবং বিশেষভাবে ক্ষমতাসীন দল বিজেপি জাতীয় স্বার্থ কে অগ্রাধিকার দিতে হবে একটি বা দুটি লোকসভা আসন এর চেয়ে ।

গোর্খাল্যান্ড আন্দোলনকে বিরোধিতা করা মানে হিন্দী / নেপালি / বাংলা বিরোধিতা করা নয়। এটা দুঃখজনক যে বিজেপি এবং তাদের ট্রলার (পেড ??) গোর্খাল্যান্ড ও ভারতীয়তাবাদের নামে বাংলার বাঙালিদের (সঙ্গে তৃণমূল ও মমতা ব্যানার্জীকে) দিবারাত্র অপমান করছে।
গোর্খাল্যান্ড হচ্ছে একটি পুরানো চীননেপাল (কমিউনিস্ট-মাওবাদী)দের পরিকল্পনা যা মানচিত্রে  - গোরখপুর হতে দার্জিলিং এবং সিকিম পর্যন্ত বিস্তৃত!


চীনের দালাল নেপালের ভারতীয় নেপালি অঞ্চলের লোকেরা "বৃহত্তর নেপাল  চায় -এ
দাবীর মধ্যে সিকিম এবং তথাকথিত গোর্খাল্যান্ড অঞ্চল অন্তর্ভুক্ত।দার্জিলিং এ মূলত 50% নেপালী অধিবাসী এবং 30% তিব্বতী অধিবাসী।




আমি এটা দীর্ঘদিন ধরে বলছি, আমাদের নেপালি মাওবাদ ও চীনের স্বপ্ন পূরণ করতে দেওয়া ঠিক হবে না।
তারা চায় # দার্জিলিং + # সিকিম + # নেপাল = # বৃহত্তর নেপাল

প্রকৃতপক্ষে  শিলিগুড়ি করিডোর কাটিয়ে চীনের ভারতীয় প্রধান ভূখণ্ড থেকে ভারতের উত্তর-পূর্ব অঞ্চলে প্রবেশ করাই চীনের মূল উদ্দেশ্য।

এবং এই গোর্খাল্যান্ড/দার্জিলিং অত্যন্ত সংবেদনশীল শিলিগুড়ি করিডোর বা চিকেন এর নেক এলাকায় ডানদিকে অবস্থিত
চীন এর নেপালি সহযোগীগণ তাদের সম্ভাব্য সব উপায়ে তাদের চীনা paymasters সাহায্য করা হয়। ভারতের এই বিষয়ে অত্যন্ত সতর্কতার  সঙ্গে চলা উচিত।

খুব আশ্চর্যজনক যে গোর্খা এবং সংঘ পরিবার (বিজেপি) চায় দেশদ্রোহী সম্প্রদায় হিসেবে বাঙালিদের লেবেল দেওয়া ও তারা প্রচার করে আমরা বাঙ্গালিরা সবাই বাংলাদেশ থেকে এসেছি।
এটি একটি বিশেষ উদ্দেশ্যপূর্ণ এজেন্ডা নিয়ে করা হচ্ছে এবং সকল বাঙ্গালীর এটি প্রতিবাদ করা উচিত।


এটা মনে রাখা উচিত যে স্বাধীনতা সংগ্রামের সময় বাঙালি ও পাঞ্জাবিরাই ভারতের ঐতিহাসিক স্বাধীনতা সংগ্রামের প্রধান অংশীদার ছিল।
ভারতকে সত্যিকারের স্বাধীনতা বাঙালি নেতাজি সুভাষ চন্দ্র বসু  দিয়েছেন, এক বাঙালি (রবীন্দ্রনাথ) দেশকে তার জাতীয় সংগীত দিয়েছেন এবং অন্য বাঙালি বঙ্কিমচন্দ্র ভারতকে বন্দেমাতারাম দিয়েছেন তা কিকরে ভারতবাসী ভুলে যেতে পারেন?

এমনকি এই বিজেপি (তখন জনসংঘ) এক বাঙালি (শ্যামাপ্রসাদ মুখোপাধ্যায়) কর্তৃক প্রতিষ্ঠিত শ্রী রামকৃষ্ণ পরমহংস ও স্বামী বিবেকানন্দ  হিন্দু / ভারতীয়দের পথ দেখিয়েছেন।

ভারতীয় সেনাবাহিনীতে অনেক বাঙালি সৈন্যরা আমাদের দেশকে সুরক্ষিত রাখে, অনেকেই  সেনার উচ্চতর পদে আসীন রয়েছেন। আমরা ভারতীয় সেনাবাহিনীকে দুটি সেনাপ্রধান ও দুটি বায়ুসেনাপ্রধান প্রদান করেছি। 

গোর্খারা গোর্খা সৈনিকের উদাহরণ তুলে ধরেছে কিন্তু তাদের মনে রাখা উচিত তারা ভারতীয় ও ব্রিটিশ সেনাবাহিনীর ভাড়াটে সৈন্য। ভারতীয় সেনাবাহিনী নেপালের অবসরপ্রাপ্ত গোর্খার জন্য নেপালে পেনশন অফিস ও আছে।

১৮৫৭ সালে জং শামসের বাহাদুর রানা সিপাই বিদ্রোহ দমন করার জন্য দু লাখ গোর্খা সৈন্য পাঠিয়ে ব্রিটিশদের সাহায্য করেছিলেন।

জালিয়ানয়ালাবাগ এ জেনারেল ডাযার এর হুকুম তামিল করতে মুলত গোর্খারাই গুলি চালিয়েছিল। ভারতীয় স্বাধীনতা  আন্দোলনকারীদের প্রতি সবথেকে বেশী নির্মমতা এই গোর্খারাই করেছিল। গোর্খারা এখনও চীনকেই সমর্থন করে, কিছু ছবি দেয়া হল । গোর্খারা ব্রিটিশ আর্মীর অংশ।

এমনকি চীনের উস্কানীতে গোর্খারা দার্জিলিং ও সিকিম এক করতে চাইছে। তারপর আলাদা দেশ যা হবে নেপালের সঙ্গে মিশে গ্রেটার নেপাল। এটি হবে চীনের প্রতিরক্ষার প্রথম লাইন।

"জমি" (Land) বা "স্থান" (Sthan) সাধারণত একটি রাজ্যের (State) নাম হতে পারে না এটি দেশের নাম।
সুতরাং যারা এই সকল সত্যকে ভুলে গিয়ে তাদের মাতৃভূমি কে শত্রুর হাতে তুলে দিচ্ছেন তৃণমূল মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়কে গালাগাল দিয়ে সুখ পাচ্ছেন তারা আসলে ভারতের বিরুদ্ধে চীনা ও নেপালি মাওবাদী কর্মসূচি পরিপূর্ণ করছে।

আশা করি আমার পাঠকরা সত্য বুঝতে পারবে এবং আমি কিছু ছবি / স্ক্রিনশটগুলি সংযুক্ত করছি যা দেখায় যে, গোর্খাল্যান্ড সমর্থকরা কতগুলি এন্টি ইন্ডিয়ান ও প্রো-চীনা। 

বাংলা অনুবাদের কিছু ভুল হলে ক্ষমা করবেন।


Please see other posts in this blog page by clicking "Home" or from "My Favorite Posts" / "Popular Posts" / "Archives" sections, and if any remarks please feel free to post. 
Thanks & Vande Mataram!! Saroop Chattopadhyay.

No comments:

Post a Comment